Fabia Club Polska

Pierwszy w Polsce klub Skody Fabia

News

OCTAVIA iV i SCOUT: ŠKODA poszerza ofertę o hybrydę typu plug-in oraz o uterenowioną wersję bestsellera

Nowa ŠKODA OCTAVIA została doskonale przyjęta na polskim rynku i zajęła pozycję topowego modelu w zestawieniach sprzedaży. Marka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kierowców i poszerza ofertę o dwie kolejne wersje bestsellerowego modelu. OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in pozwala przejechać do 60 km na energii elektrycznej zachwycając osiągami i mobilnością przyjazną dla środowiska. Z kolei uterenowiony wariant SCOUT o wyrazistym designie sprawdzi się podczas podróży poza utartymi szlakami.

ŠKODA OCTAVIA to bestseller na polskim rynku. Model zajmuje 1 miejsce na liście sprzedaży aut osobowych w Polsce w okresie od stycznia do października 2020 roku. Czwarta generacja modelu OCTAVIA to najwyższy poziom bezpieczeństwa, funkcjonalność, imponująca ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów oraz nowoczesny, elegancki design zarówno linii nadwozia, jak i we wnętrzu. Producent poszerza ofertę sprzedażową o kolejne wersje modelu i jeszcze więcej napędów do wyboru. ŠKODA wychodzi naprzeciw oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających kierowców, wprowadzając na polski rynek uterenowioną wersję SCOUT oraz model OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in.

OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in

ŠKODA OCTAVIA iV wyposażona jest nie tylko w akumulator rozruchowy 12 V, umieszczony w bagażniku, ale również w wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 Ah (13 kWh). Dzięki temu auto może przejechać nawet do 60 km (WLTP), wykorzystując wyłącznie energię elektryczną. W praktyce oznacza to np.: codzienne dojazdy do i z pracy bez konieczności tankowania. Model dysponuje łączną mocą 150 kW (204 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym układu 350 Nm. Wyposażony jest też w sześciobiegową skrzynię DSG obsługiwaną elektronicznie w technologii shift-by-wire. Ładowanie jest wygodne i proste. Można zrobić to wykorzystując standardowe gniazdko elektryczne 230 V lub ładowarkę ścienną o mocy do 11 kW. Ponadto akumulatory ładują się także podczas jazdy i hamowania odzyskując energię w procesie rekuperacji.

OCTACVIA iV występuje w dwóch rodzajach nadwozia, Liftback oraz Combi w wersji wyposażenia Ambition i Style. Dla modelu dostępne są atrakcyjne pakiety Selection. OCTAVIA iV dostępna jest również w usportowionej wersji RS iV, która dysponuje mocą 245 KM.

OCTAVIA SCOUT: bestseller z off-roadowym charakterem

Dłuższy i szerszy od podstawowej wersji SCOUT charakteryzuje się większym o ok 15 mm prześwitem, dzięki czemu idealnie sprawdzi się w podróży poza utartymi szlakami i jest idealny dla osób nastawionych na aktywny styl życia. Po raz pierwszy w historii modelu w wersji SCOUT pojawia się najsilniejsza jednostka napędowa: silnik 2.0 TDI Evo o mocy 147 kW (200 KM), momencie obrotowym 400 Nm oraz napędzie 4×4. Dzięki temu samochód może ciągnąć za sobą przyczepę o masie sięgającej nawet 2000 kg. Z myślą o klientach poszukujących off-roadowej stylistyki OCTAVIA SCOUT dostępna jest także z silnikiem benzynowym 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) z manualną 6-biegową skrzynią oraz napędem na przednią oś. Ponadto dla modelu OCTAVIA SCOUT producent planuje rozszerzenie gamy silników o jednostkę benzynową 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM) oraz wysokoprężną 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM). Poza 1.5 TSI wszystkie jednostki dostępne będą z napędem na obie osie i z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG.

Zarówno OCTAVIA iV, jak i SCOUT oferują bardzo bogate wyposażenie w standardzie. Należą do niego m.in.: automatyczna dwustrefowa klimatyzacja Climatronic, kamera cofania lub system LIGHT AND RAIN ASSIST. Przy wyborze wersji Style auta posiadają w standardzie dodatkowo czujniki parkowania z tyłu oraz z przodu wraz z systemem MANOEUVRE ASSIST, reflektory główne w technologii LED Top Matrix, bezkluczykowy system obsługi samochodu KESSY FULL czy podgrzewane fotele przednie. Model SCOUT otrzymuje w standardzie wszystkie wymienione wcześniej elementy a dodatkowo m.in.: system nawigacji COLUMBUS, aktywny tempomat ADAPTIVE CRUISE CONTROL czy centralną poduszkę powietrzną.