Fabia Club Polska

Pierwszy w Polsce klub Skody Fabia

News

Fabia 4 – witamy w rodzinie!

Nowa ŠKODA FABIA: większa, o bardziej sportowym charakterze i jeszcze bezpieczniejsza.

› 22 lata po debiucie modelu FABIA ŠKODA przedstawia czwartą generację tego popularnego samochodu
› Pierwsza FABIA zbudowana na platformie MQB-A0 zapewnia mnóstwo miejsca w środku i wydajne silniki
› Nowe funkcje Simply Clever i zaawansowane systemy wsparcia kierowcy pochodzące z samochodów wyższej klasy czynią ten całkowicie nowy model wyjątkowo atrakcyjnym

Mladá Boleslav, 15 lutego 2021 r. – Nowa ŠKODA FABIA czwartej generacji to wyjątkowy wygląd, większe wnętrze, poprawa komfortu oraz – dzięki zaawansowanym systemom bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy – jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa. 22 lata po debiucie ten popularny samochód łączy w sobie klasyczne cechy marki ŠKODA, takie jak niezawodność, łatwość obsługi i niezrównaną praktyczność z poprawą bezpieczeństwa, wygodą i dynamiką jazdy. Johannes Neft, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego, podkreśla: — Dzięki komunikatywnemu językowi projektu już na pierwszy rzut oka widać, że nowa FABIA jest prawdziwą ŠKODĄ. W porównaniu do wcześniejszych modeli znacznie poprawiliśmy wnętrze, zapewniając wysoki poziom komfortu, nowoczesne funkcje multimedialne oraz innowacyjne systemy wsparcia kierowcy. Jeszcze przestronniejsze wnętrze, mocne i wydajne silniki oraz doskonałe prowadzenie dopełniają obrazu nowej ŠKODY. Podstawowy model FABIA ma wszystko to, czego można oczekiwać od nowoczesnego auta.


Bestsellerowy model
Od chwili premiery w 1999 r. FABIA skupia w sobie wartości marki ŠKODA. Łączy ona wiele poziomów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego z odpowiednio przestronnym wnętrzem i świetnym stosunkiem jakości do ceny. Oferuje także kompaktowe wymiary zewnętrzne, wydajne układy
napędowe i liczne funkcje Simply Clever. FABIA jest idealna dla młodych rodzin lub mieszkańców miast. Wśród aktualnej oferty ŠKODY FABIA jest drugim najdłużej produkowanym modelem. Nowa, czwarta już generacja modelu FABIA podąża tą samą drogą sukcesu, co jej poprzedniczki.
Reflektory i pełne oświetlenie tylne Full LED, wirtualny kokpit i nowa kolorystyka Wyraziste reflektory, biegnące aż do osłony chłodnicy, są cechą charakterystyczną przodu nowej ŠKODY FABIA. Nawet w opcji odstawowej zastosowano nowoczesną technologię LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory Full LED wraz z kompleksowym zakresem funkcji lub pełne oświetlenie tylne Full LED o charakterystycznej dla marki krystalicznej strukturze. Nowy design we wnętrzu ŠKODY FABIA jeszcze bardziej zwiększa wrażenie przestronności. Symetryczna tablica wskaźników z
centralnie umieszczonym osobnym wyświetlaczem oraz poziome różnokolorowe dekory podkreślają szerokość wnętrza. Ponadto po raz pierwszy w modelu dostępny będzie wirtualny kokpit. Z chwilą
wprowadzenia auta do sprzedaży dostępne będą trzy wersje: Active, Ambition oraz Style, oferujące nową kolorystykę i materiały., a także wariant Monte Carlo inspirowany rajdową historią marki.
Oliver Stefani, Kierownik ŠKODA Design, który całkowicie na nowo zdefiniował krystaliczny język projektu ŠKODY w tym udanym małym samochodzie, mówi: — ŠKODA konsekwentnie rozwija swój język projektu w nowym modelu FABIA.

Ten kompaktowy hatchback ma wyjątkowo sportowy charakter i elegancki wygląd. Wyraziste linie, dynamiczne proporcje i nowoczesne światła w technologii LED o typowej dla ŠKODY krystalicznej strukturze nadają modelowi dynamicznego i nowoczesnego wyglądu. Pierwsza ŠKODA FABIA na platformie MQB-A0 Wpływ platformy MQB-A0 na proporcje pojazdu widać w nowych wymiarach ŠKODY FABIA. Pomimo zwiększenia rozmiarów inżynierom ŠKODY udało się zachować wagę zbliżoną do tej z modelu trzeciej generacji.

Przegląd wymiarów nowej ŠKODY FABIA:

Długość [mm] 4107
Szerokość [mm] 1780
Wysokość [mm] 1460
Rozstaw osi [mm] 2564
Rozstaw kół przednich [mm] 1525
Rozstaw kół tylnych [mm] 1509
Pojemność bagażnika [l] 380
Pojemność bagażnika po
złożeniu tylnych foteli [l] 1190

Jeden silnik benzynowy MPI i trzy silniki TSI z wtryskiem bezpośrednim
Dzięki czterem wydajnym silnikom benzynowym do wyboru (od 59 kW do 110 kW) i dynamicznemu prowadzeniu nowa ŠKODA FABIA nadaje się zarówno na krótkie, jak i dłuższe podróże. Jej kompaktowe wymiary sprawiają, że świetnie sprawdza się w ruchu miejskim. Wszystkie oferowane silniki pochodzą z nowej generacji EVO Grupy Volkswagen i w większości zapewniają zużycie paliwa na poziomie około pięciu litrów na 100 km w cyklu WLTP. Wybierając opcjonalny bak o pojemności 50
litrów – zamiast standardowego 40 l – można zwiększyć zasięg pojazdu do ponad 950 km. Nowa generacja ŠKODY FABIA jest także dostępna z nowym najwyższej klasy silnikiem – czterocylindrowy silnik 1.5 TSI generuje 110 kW (150 KM) mocy i jest dostępny z 7-stopniową skrzynią biegów DSG
w standardzie.

Najniższy współczynnik oporu powietrza w segmencie
W porównaniu z poprzednimi modelami współczynnik oporu powietrza nowej ŠKODY FABIA został obniżony z 0,32 do 0,28, dzięki czemu jest to najbardziej aerodynamiczny samochód w swoim segmencie. Udało się zwiększyć aerodynamikę modelu dzięki wykorzystaniu bardzo dokładnych
symulacji CFD (obliczeniowej mechaniki płynów). Opracowano liczne innowacyjne detale, takie jak aktywnie regulowane klapki wlotu powietrza chłodzącego zamontowane w przednim zderzaku.

Doskonałe bezpieczeństwo aktywne i pasywne
Ochronę pasażerów pojazdu może zapewnić nawet 9 poduszek powietrznych. Dostępne są dodatkowe mocowania ISOFIX – po raz pierwszy – dla przedniego fotela pasażera.

13 nowych funkcji Simply Clever
Przez wiele lat ŠKODA sprawiała, że codzienne życie jej klientów stawało się odrobinę łatwiejsze za sprawą ciągłego dodawania nowych i pomysłowych funkcji Simply Clever. Nowa FABIA kontynuuje tę tradycję i teraz jej czwarta generacja oferuje aż 13 nowych rozwiązań, a łącznie 43 funkcje Simply Clever.

Historia modelu: nieustające pasmo sukcesów
› Trzy generacje i ponad 4,5 mln sztuk ŠKODY FABIA od 1999 r.
› FABIA to jeden z filarów sukcesu producenta
› Największym rynkiem zbytu są Niemcy, za którymi plasują się Czechy i Wielka Brytania

ŠKODA FABIA czwartej generacji kontynuuje historię sukcesu auta, którego początki sięgają 1999 r. Od chwili wprowadzenia modelu FABIA na rynek 22 lata temu ŠKODA wyprodukowała ponad 4,5 mln egzemplarzy tego popularnego samochodu. To czyni model jednym z najchętniej kupowanych pojazdów w segmencie. Niemcy od wielu lat są największym rynkiem zbytu ŠKODY FABIA. Dzięki licznym innowacjom najnowsza generacja ma wszystko, by kontynuować sukces modelu.

Od chwili premiery w 1999 r. FABIA skupia w sobie wartości marki ŠKODA. Łączy przestronne wnętrze z bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz świetnym stosunkiem jakości do ceny. Oferuje także kompaktowe wymiary zewnętrzne, wydajne układy napędowe i liczne funkcje Simply Clever. Dzięki tym cechom FABIA stała się filarem sukcesu producenta i jest obecnie jednym z najchętniej kupowanych aut w segmencie. Po modelu OCTAVIA FABIA to drugi najczęściej produkowany model ŠKODY, który sprzedał się w 4,5 mln egzemplarzy od
dnia jego premiery 22 lata temu. W samym roku 2019 wyjechało z fabryk ponad 166 000 pojazdów; 37 800 trafiło do klientów z Niemiec, największego rynku zbytu; 24 600 sprzedano w Czechach, a 20 000 w Wielkiej Brytanii.

Twarz marki z lojalną grupą klientów od 1999 r.

ŠKODA FABIA pierwszej generacji miała swoją premierę w 1999 r., a rok później pojawiła się ŠKODA FABIA COMBI. W osiem lat sprzedano 1,79 mln egzemplarzy i od samego początku było wiadomo, że samochód będzie cieszył się wielkim powodzeniem. Następnie pojawiła się druga generacja modelu – zaprezentowana podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2007 r. – która sprzedała się w łącznej liczbie 1 704 000 sztuk. Warianty dodatkowe, takie jak uterenowiona ŠKODA
FABIA SCOUTLINE wprowadzona w 2009 r., jeszcze bardziej zwiększały atrakcyjność modelu. Trzecia generacja cieszy się zainteresowaniem klientów od 2014 r. W 2018 r. została odświeżona, dodano do niej nowe systemy bezpieczeństwa i systemy multimedialne. Do tej pory sprzedano ponad milion egzemplarzy modelu tej generacji. Od chwili wprowadzenia modelu FABIA do swojej oferty ŠKODA nieustannie rozwija koncepcje
budowy jej nadwozia. W najnowszej generacji wykorzystano stal o podwyższonej wytrzymałości oraz stal walcowaną na gorąco, które wzmacniają sztywność skrętną pojazdu. Nowa FABIA dzieli niektóre
elementy podwozia ze ŠKODĄ SCALA i jest jednym z pierwszych aut w segmencie wyposażonym w pochodzące z modelu OCTAVIA aktywnie regulowane klapki wlotu powietrza chłodzącego w zderzaku przednim, które pomagają optymalizować właściwości aerodynamiczne i poprawić
sprawność chłodzenia.

Asortyment układów napędowych: cztery wydajne silniki
benzynowe

› Szeroka gama układów napędowych od 59 kW (80 KM) do 110 kW (150 KM)
› Wszystkie silniki z nowej generacji EVO Grupy Volkswagen
› Zasięg powyżej 950 km z bakiem 50 l

Nowa ŠKODA FABIA oferuje cztery wydajne silniki benzynowe do wyboru. Tym samym ŠKODA nie tylko poszerzyła gamę dostępnych jednostek w porównaniu z poprzednią generacją, lecz także zwiększyła zakres mocy – od 59 kW (80 KM) do 110 kW (150 KM). Wszystkie oferowane silniki pochodzą z nowej generacji EVO Grupy Volkswagena i w większości zapewniają zużycie paliwa na poziomie około pięciu litrów na 100 km w cyklu WLTP. Dzięki temu nowa FABIA jest aż do 10% wydajniejsza od swojej poprzedniczki. Wybierając opcjonalny bak o pojemności 50 litrów, można zwiększyć zasięg pojazdu do ponad 950 km.

Gama silników dostępnych w nowym modelu FABA obejmuje silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym (MPI) i trzy silniki TSI z wtryskiem bezpośrednim.
Silnik montowany w wersji podstawowej modelu to trzycylindrowy 1.0 MPI o mocy 59 kW (80 KM). Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni manualnej. Jednostka w nowej ŠKODZIE FABIA spełnia wymogi emisji zgodnie z normą Euro 6d.

Nowy rodzaj powłoki plazmowej na silnikach 1.0 TSI
Dwa trzycylindrowe silniki 1.0 TSI generacji EVO pokryte są powłoką plazmową. Na tuleje cylindrów nanoszona jest metodą proszkową cienką warstwą grubości zaledwie 150 μm (0,15 mm). Zmniejsza to tarcie wewnątrz cylindra, co z kolei ogranicza zużycie paliwa, poziomy emisji oraz – dzięki lepszemu rozłożeniu i rozprowadzaniu ciepła w komorze spalania – obciążenie cieplne silnika. Silnik 1.0 TSI o mocy 70 kW (95 KM) połączony jest z 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast mocniejszy silnik
1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) wyposażony jest w skrzynię 6-stopniową. Przy wyborze opcjonalnego baku o pojemności 50 l w połączeniu z którymkolwiek z czterech oferowanych silników zamiast standardowego 40-litrowego baku, zasięg pojazdu zwiększa się do ponad 950 km przy całkowitym zużyciu paliwa wynoszącym około pięć litrów na 100 km w cyklu WLTP. Jednostka 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) może także zostać opcjonalnie wyposażona w 7-stopniową skrzynię DSG.

Nowy najwyższej klasy silnik o mocy 110 kW (150 KM)
Nowa, czwarta już generacja ŠKODY FABIA jest także dostępna z nowym najwyższej klasy silnikiem – czterocylindrową jednostką 1.5 TSI. Silnik generuje 110 kW (150 KM) mocy i jest dostępny z 7- stopniową skrzynią biegów DSG w standardzie. Jest on stosowany także w innych modelach ŠKODY i wyposażony jest w technologię aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT). Przy niskim obciążeniu silnika system ACT w sposób automatyczny i praktycznie niezauważalny dla kierowcy wyłącza dwa
cylindry, tym samym zmniejszając zużycie paliwa. Wszystkie silniki TSI w nowej ŠKODZIE FABIA spełniają wymogi emisji zgodnie z normą Euro 6d.

Aerodynamika: innowacje zwiększające wydajność
› Nowa ŠKODA FABIA ma najniższy współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,28
› Wloty powietrza chłodzącego z aktywnymi klapkami regulują dopływ powietrza w dolnej
części zderzaka
› Aerodynamika nowego modelu została w dużej mierze opracowana z wykorzystaniem wirtualnych symulacji dynamiki płynów

Dzięki licznym pomysłowym rozwiązaniom w zakresie aerodynamiki udało się znacznie zmniejszyć poziom zużycia paliwa i emisji w nowej ŠKODZIE FABIA. W porównaniu z poprzednimi modelami współczynnik oporu powietrza zmniejszono z 0,32 do 0,28, dzięki czemu jest to najbardziej aerodynamiczny samochód w segmencie. Aerodynamika została
opracowana głównie za pomocą dokładnych symulacji CFD (obliczeniowej mechaniki płynów).

Aerodynamika, jako dziedzina dynamiki płynów, opisuje interakcje pomiędzy powietrzem a poruszającymi się w nim ciałami stałymi, i odgrywa coraz większą rolę w projektowaniu samochodów. Im pojazd jest bardziej aerodynamiczny, tym niższe są jego opory powietrza. W ten
sposób ograniczona zostaje energia niezbędna do poruszania się, zmniejszając tym samym zużycie paliwa i poziomy emisji. Ponadto dobre właściwości aerodynamiczne wpływają także pozytywnie na
prowadzenie pojazdu. Aerodynamika nowej ŠKODY FABIA była udoskonalana z wykorzystaniem symulacji CFD. W około trzy i pół roku inżynierowie przeprowadzili ponad 3000 takich symulacji
dynamiki płynów. A jaki był tego efekt? Współczynnik oporu powietrza nowej ŠKODY FABIA wynosi 0,28, co czyni ją najbardziej aerodynamicznym samochodem w segmencie.

Klapki regulujące przepływ powietrza chłodzącego zapewniają oszczędność paliwa na poziomie 0,2 l na 100 km przy prędkości 120 km/h
Istotnym elementem było dodanie ruchomych klapek regulujących dopływ powietrza. Klapki te w sposób aktywny regulują ilość powietrza doprowadzanego przez wloty w przednim zderzaku. W sytuacji niskiego zapotrzebowania na chłodzenie klapki zamykają się automatycznie, tym samym zwiększając aerodynamikę pojazdu. Dzięki temu wzrasta oszczędność paliwa o 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h. Aby umożliwić zwiększenie poziomu chłodzenia lub dostosować go do jazdy w trybie krótkich zatrzymań, system otwiera klapki, wpuszczając maksymalną ilość powietrza do komory silnika.

Znaczne ograniczenie oporu powietrza z tyłu pojazdu i duża osłona pod podwoziem
Około jedna trzecia całkowitego oporu powietrza powodowana jest zawirowaniami powietrza z tyłu pojazdu. Dlatego właśnie ŠKODA FABIA wyposażona jest w większy spojler dachowy oraz lotki boczne zapewniające optymalny przepływ powietrza z tyłu pojazdu. Elementy te wytwarzane są
z plastiku i mogą być wykonane bardzo precyzyjnie. Specjalnie zaprojektowane mocowania lusterek bocznych zmniejszają opór powietrza i kierują strumień powietrza na tył pojazdu w wybrane miejsce.
Z przodu powietrze kierowane jest w taki sposób, by wpadało we wloty znajdujące się na przednim zderzaku (kurtyny powietrzne) w sposób wyjątkowo aerodynamiczny, blisko boków nadwozia i kół. Ponieważ koła odpowiadają za około 25 procent oporów, ŠKODA oferuje możliwość wyboru kół z opływowymi plastikowymi wkładkami do modelu FABIA – jest to pierwsze takie rozwiązanie w tym modelu. Podwozie jest teraz w większości chronione dwunastoma panelami zamiast wcześniejszych
trzech, szczególnie w miejscach kluczowych z punktu widzenia aerodynamiki, takich jak komora silnika i osie.

Bezpieczeństwo: do dziewięciu poduszek powietrznych
i nowe systemy wsparcia kierowcy

› Nowa FABIA zapewnia doskonały poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego
› Przyjazna dla rodziny dzięki mocowaniom ISOFIX
› Po raz pierwszy dostępne są systemy Travel Assist, Park Assist i Manoeuvre Assist

W nowej generacji modelu FABIA ŠKODA jeszcze bardziej poprawia bezpieczeństwo pasażerów i zwiększa gamę dostępnych systemów wsparcia kierowcy. Środki służące poprawie bezpieczeństwa i komfortu obejmują teraz także nowe systemy wsparcia kierowcy,
które dotychczas zarezerwowane były dla pojazdów z wyższej klasy. Dodano możliwość wyboru systemów Travel Assist i Park Assist. Nowa FABIA może być wyposażona w aż 9 poduszek powietrznych chroniących pasażerów. ŠKODA FABIA jest także wyposażona w mocowania ISOFIX po raz pierwszy także dla przedniego fotela

W zakresie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego ŠKODA wykorzystuje zalety platformy MQB-A0 Grupy Volkswagen. Platforma ta umożliwia stosowanie najnowocześniejszych aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa, praz zapewnia solidną konstrukcję nadwozia o wysokiej sztywności skrętnej i niezrównanej stabilności. W tym celu ŠKODA wykorzystuje stal wysokowytrzymałościową, zaawansowaną stal wysokowytrzymałościową lub stal formowaną na gorąco.

W razie wypadku pasażerowie pojazdu mogą być chronieni przez aż dziewięć poduszek powietrznych. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, jak również kurtynowe poduszki powietrzne
dostępne są w standardzie. W ramach wyposażenia opcjonalnego można wybrać poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy oraz tylne poduszki boczne, a także mocowania ISOFIX po raz pierwszy
dostępne dla przedniego fotela dostępne w wyposażeniu standardowym. Oznacza to, że ten rodzinny samochód może pomieścić trzy bezpiecznie zamocowane foteliki dziecięce.

Travel Assist wspiera kierowanie wzdłużne i poprzeczne Oferując system Travel Assist w nowym modelu FABIA, ŠKODA zapewnia automatyczne wsparcie wzdłużnego i poprzecznego kierowania pojazdem. Ten opcjonalny system jest aktywowany za pomocą przycisku i łączy w sobie między innymi aktywny tempomat (ACC), który – aż do prędkości 210 km/h – automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu do prędkości pojazdów poprzedzających, oraz system Lane Assist. Jak sama nazwa wskazuje, system Lane Assist pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu poprzez korygowanie toru jazdy. Dostępny jest także unowocześniony system Side Assist jako opcja dodatkowa. Informuje on kierowcę o pojazdach znajdujących się w odległości do 70 m, które zamierzają wykonać manewr wyprzedzania lub które znajdują się w martwym polu. Park Assist działa przy prędkościach do 40 km/h i wspomaga kierowcę podczas
parkowania. System ten wyświetla odpowiednie równoległe i prostopadłe miejsca parkingowe i może zastąpić kierowcę podczas manewru parkowania. Ponadto system Manoeuvre Assist wykorzystuje
czujniki w celu wykrycia przeszkody z przodu lub z tyłu pojazdu w trakcie parkowania, i w razie potrzeby automatycznie hamuje pojazd. System rozpoznawania znaków drogowych to kolejna nowa funkcja w modelu FABIA.

Simply Clever:13 nowych i przydatnych rozwiązań
› Nowa ŠKODA FABIA to ponad 43 inteligentne rozwiązania – więcej niż kiedykolwiek wcześniej
› Gniazdo USB-C w lusterku wstecznym oraz kieszenie na smartfon dla pasażerów z tyłu
› Składane oparcie przedniego fotela pasażera oraz wielofunkcyjny schowek pod podłogą bagażnika

ŠKODA wyposażyła model FABIA również w wiele funkcji Simply Clever i po raz kolejny znacznie poszerzyła wachlarz pomysłowych rozwiązań. Po raz pierwszy pojawia się 13 nowych rozwiązań – z których pięć to nowości ŠKODY – co razem daje 43 praktyczne udogodnienia. W nowej ŠKODZIE FABIA znajdziemy klasyczne wyposażenie, takie jak skrobaczka do szyb z
miernikiem głębokości bieżnika umieszczona w osłonie wlewu paliwa czy uchwyt na bilety w słupku A. Ponadto FABIA wyposażona jest także w składane oparcie przedniego fotela pasażera, wielofunkcyjny schowek pod podłogą bagażnika, dodatkowe gniazdo USB-C w lusterku wstecznym oraz umieszczone z tylnej strony foteli przednich dwie kieszenie na
smartfony dla pasażerów siedzących z tyłu.

Przez wiele lat ŠKODA AUTO sprawiała, że codzienne korzystanie z auta stawało się odrobinę łatwiejsze za sprawą ciągłego dodawania nowych i pomysłowych funkcji Simply Clever. Nowa FABIA kontynuuje tę tradycję i teraz jej czwarta generacja oferuje aż 13 nowych rozwiązań, z których niektóre trafiły do tego małego samochodu po raz pierwszy z innych modeli ŠKODY. Michal Brejcha, menedżer ds. marketingu produktu w ŠKODA AUTO, mówi: — Rozwiązania Simply Clever są częścią DNA
marki ŠKODA od dwóch dziesięcioleci. Przy wprowadzaniu każdej nowej funkcji naszym nadrzędnym celem jest uczynić ją możliwie jak najwygodniejszą dla konsumenta korzystającego z samochodu na
co dzień. Kierujemy się wymaganiami naszych klientów, a także badamy doświadczenia wynikające z codziennego życia naszych pracowników. W ŠKODZIE FABIA czwartej generacji skupiliśmy się na tym, by model ten był bardziej wszechstronny i by jeszcze lepiej sprawdzał się w roli auta rodzinnego, wzbogacając go o kilka funkcji Simply Clever, takie jak składane oparcie przedniego fotela pasażera oraz wielofunkcyjny schowek pod podłogą bagażnika, w którym można przechowywać mniejsze
i większe przedmioty lub bagaż.

Gniazdo USB-C w lusterku wstecznym umożliwiające wygodne zasilanie kamery samochodowej
Składane oparcie przedniego fotela pasażera jest dostępne jako opcja w nowej ŠKODZIE FABIA w wersji Style. Ta funkcja, pojawiająca się także w innych modelach ŠKODY, pozwala przewozić wyjątkowo długie przedmioty Zdejmowana osłona przeciwsłoneczna dachu panoramicznego zapewnia
idealną ochronę przed słońcem wewnątrz pojazdu i zwiększa wygodę pasażerów. Wielofunkcyjny schowek jest przymocowany pod podłogą bagażnika sprawiając, że ta zwykle nieużywana przestrzeń
może być wykorzystana do przechowywania np. płaszczy lub kurtek. Schowek pomieści przedmioty o wadze do 3,5 kg. Można go też z łatwością zdemontować, jeśli nie jest potrzebny. Opcjonalne gniazdo USB-C w lusterku wstecznym to kolejna funkcja, którą znajdziemy także w innych modelach ŠKODY. Z gniazda można korzystać w celu zasilania np. kamery samochodowej, dzięki czemu kabel zasilający nie zasłania widoku kierowcy. Wygodne kieszenie na smartfony umieszczone z tyłu foteli przednich także pojawiają się po raz pierwszy w ŠKODZIE FABIA, uprzyjemniając podróż pasażerom siedzącym z tyłu.

Materiały prasowe : Škoda Polska