Fabia Club Polska

Pierwszy w Polsce klub Skody Fabia

Meet My Fabia

Nie taka zwykła FABIA

Kiedy powoli uzmysławiasz sobie że Fabia pierwszej generacji zaczyna być gatunkiem zagrożonym, nagle zjawia się ktoś kto dalej potrafi udowodnić że Fabia to niezłe auto do modyfikacji.

Marcin Lewandowski (ML): Cześć!
Całkiem niedawno dołączyłeś do naszej społeczności, a Twoje auto zdążyło już zrobić na nas duże wrażenie. Opowiedz coś o sobie i o swoim aucie.

_przemek98_ (Chytry): Cześć! Mam na imię Przemek ale mówią na mnie Chytry. Moim daily jest Skoda Fabia 1 FL
kombi wyprodukowana pod koniec 2007 roku. Auto posiadam od sierpnia 2022 roku.

ML: Pierwsze pytanie (choć do bólu przewidywalne). Dlaczego właśnie Fabia?
Chytry: Zacząłem remont mojego projektu golfa i potrzebowałem drugiego auta. Okazało
się że znajomy pracownik firmy ojca ma właśnie fabie na sprzedaż za bardzo dobre pieniądze, więc odkupiłem ja od niego.

ML: Kiedy zaczęła się twoja przygoda ze zmianami w Fabii? Kupiłeś ją jako auto seryjne z myślą o wprowadzaniu modyfikacji czy Twój egzemplarz był już zmodyfikowany przez poprzedniego właściciela, a Ty dorzuciłeś coś od siebie?
Chytry: Fabie kupiłem jako zupełnie seryjne auto, ale jak to bywa u człowieka, który ma bzika na punkcie modyfikacji, długo nie szło jeździć serią. Pomału, po trochu zbierałem części i modyfikowałem.

ML: Jak na auto które posiadasz od niecałego roku to szybko ci poszło ze zmianą wizerunku Fabii. Opisz lub wymień po krótce modyfikacje, które są w aucie.
Chytry: Zacznę może od tych mechanicznych.
• 1.4 TDI 75KM 195nm w serii, aktualnie 152KM 342nm
• turbo GT1749VB z 1.9TDI ARL
• wtryski AA
• IC Ibiza Cupra 6L TDI
• map sensor 3 bar
• przepływomierz z obudową filtra Ibiza Cupra 6L TDI
• TIP Ibiza Cupra 6L TDI z przespawanym wejściem odmy
• wywalony kat
• ori tłumik zastąpiony Turboworks z końcówkami Ulter 2x60mm
• sprzęgło zmienione na dwumasę
• zmiana skrzyni na 6 biegów 02M FJW (to jest pierwsze 1.4tdi w którym ktoś założył
6 biegową skrzynie typu 02M, o którym mi wiadomo)
• hamulce przód z Audi S3 8L 312mm
• hamulce tył z Audi S3 8L 256mm
• tarcze tył Rotinger (przód będę też zmienial na Rotinger przy okazji wymiany
klocków)
• gwint TuningArt
• krótkie łączniki stabilizatora
• tuleje stabilizatora poliuretanowe żółte Strongflex
• tuleje wahaczy przednich pełne z Ibiza Cupra 6L
• stabilizator z Fabi RS
• przednie poduszki amortyzatorów z Fabi RS
• nowe piasty i łożyska zwrotnicy oraz belki tył firmy FAG
• wszystkie czujniki nowe OE VW

Wizualne:
• felgi Rotory 18 8J ET35 i opony 215/35/18
• dołożone halogeny przód z DRL
• wymienione oświetlenie na LED
• kamera cofania
• antena dachowa z Octavia 2 FL RS
• boczne kierunkowskazy zmienione na czarne
• przyciemnione szyby przód i tył
• przyciemnione białe pole tylnych lamp
• owiewki szyb Heko
• na czas zimowy również zakładana jest osłona na grill firmy Heko

Środek:
• licznik z dużym FIS’em
• tempomat
• radio android 2din od Marsdev.pl
• kierownica Karoq 2020
• podświetlana zapalniczka Karoq 2021
• nowa oryginalna gałka zmiany biegów od A3 8L FL z wersji S Line
• skórzany ręczny nowo obszyty skórą pikowaną z białą nitką
• lusterko wsteczne fotochromatyczne S3 8L
• Car Audio na podzespołach JBL i ALPINE
• dołożono podświetlane klamki, oświetlenie nóg oraz tunelu
• podświetlenie licznika, włącznika do świateł, przełączników szyb, podgrzewanej
szyby, ASR, elektrycznych lusterek zmienione na białe (podświetlenie grzanych foteli
będę jeszcze zmieniał)
• 4 x elektryczne szyby
• schowek, konsola środkowa, osłona pod kierownicą, tunel, uchwyty w boczkach
zmienione na beżowe z wersji Elegance
• fotele z Polo 9N Cross
• ori uchwyt na kubek koło radia
• schowek na okulary zamiast rączki w podsufitce
• boczki bagażnika zmienione na zamykane z dwiema lampkami oraz zapalniczką

ML: Naprawdę mega dużo zmian jak na tak krótki okres czasu. Osoby czytające z pewnością
zainteresuje jeden z większych modów we wnętrzu, czyli kierownica z KAROQA. Dużo było
pracy przy montażu, czy wszystko działa w 100%?

Chytry: Sam montaż kierownicy jest bardzo prosty ponieważ pasuje na frez, jedyna zmiana co trzeba zrobić to zmienić wtyczkę wiązki poduszki na tą że starej poduszki, inaczej nie wepniesz jej w taśmę. Schody zaczynają się z podłączeniem kierownicy, trzeba zakupić specjalny moduł, który robią tylko na Ukrainie, jednak przez wojnę jest to bardzo utrudnione. Następnie trzeba ten moduł odpowiednio wpiąć w wiązkę i skonfigurować go specjalnym programem. Ja u siebie musiałem dodatkowo zmieniać taśmę pod kierownicą ponieważ moja kierownicą jest jeszcze podgrzewana.

ML: Swoje auto traktujesz jako auto weekendowe czy jako daily?
Chytry: Fabia jest dla mnie w 100% jako daily.

ML: I ostatnia już seria pytań. Czy masz jakieś dalsze plany związane z autem, czy może osiągnąłeś już zamierzony efekt? Jeśli nie to co jest w planach, jeśli możesz nam zdradzić. Czy jesteś w stanie zdradzić nam ile pieniędzy pochłonęły wszystkie modyfikacje do tej pory?
Chytry: Plany są jednak nie jakoś mega duże, mogę zdradzić że między innymi wleci cały
czarny sufit, swap na 1.8T, body kit oraz kilka innych drobniejszych rzeczy. Na pewno w najbliższym czasie wleci duże prawe lusterko oraz rarytas w postaci oryginalnego spoilera od wersji SPORTLINE do kombi. Wleci też niedługo nowa lampa na przód w postaci xenonu po zmianie soczewki na projektory Bi Ledowe. Co do kosztów, niestety nie jestem w stanie ich podać ponieważ najzwyczajniej w świecie nie liczyłem tego.

ML: Dzięki za rozmowę i do zobaczenia!
Chytry: Dzięki!