Kiedy powoli uzmysławiasz sobie że Fabia pierwszej generacji zaczyna być gatunkiem zagrożonym, nagle zjawia się ktoś kto dalej potrafi udowodnić że Fabia to niezłe auto do modyfikacji.
Marcin Lewandowski (ML): Cześć!
Całkiem niedawno dołączyłeś do naszej społeczności, a Twoje auto zdążyło już zrobić na nas duże wrażenie. Opowiedz coś o sobie i o swoim aucie.
_przemek98_ (Chytry): Cześć! Mam na imię Przemek ale mówią na mnie Chytry. Moim daily jest Skoda Fabia 1 FL
kombi wyprodukowana pod koniec 2007 roku. Auto posiadam od sierpnia 2022 roku.
ML: Pierwsze pytanie (choć do bólu przewidywalne). Dlaczego właśnie Fabia?
Chytry: Zacząłem remont mojego projektu golfa i potrzebowałem drugiego auta. Okazało
się że znajomy pracownik firmy ojca ma właśnie fabie na sprzedaż za bardzo dobre pieniądze, więc odkupiłem ja od niego.
ML: Kiedy zaczęła się twoja przygoda ze zmianami w Fabii? Kupiłeś ją jako auto seryjne z myślą o wprowadzaniu modyfikacji czy Twój egzemplarz był już zmodyfikowany przez poprzedniego właściciela, a Ty dorzuciłeś coś od siebie?
Chytry: Fabie kupiłem jako zupełnie seryjne auto, ale jak to bywa u człowieka, który ma bzika na punkcie modyfikacji, długo nie szło jeździć serią. Pomału, po trochu zbierałem części i modyfikowałem.
ML: Jak na auto które posiadasz od niecałego roku to szybko ci poszło ze zmianą wizerunku Fabii. Opisz lub wymień po krótce modyfikacje, które są w aucie.
Chytry: Zacznę może od tych mechanicznych.
• 1.4 TDI 75KM 195nm w serii, aktualnie 152KM 342nm
• turbo GT1749VB z 1.9TDI ARL
• wtryski AA
• IC Ibiza Cupra 6L TDI
• map sensor 3 bar
• przepływomierz z obudową filtra Ibiza Cupra 6L TDI
• TIP Ibiza Cupra 6L TDI z przespawanym wejściem odmy
• wywalony kat
• ori tłumik zastąpiony Turboworks z końcówkami Ulter 2x60mm
• sprzęgło zmienione na dwumasę
• zmiana skrzyni na 6 biegów 02M FJW (to jest pierwsze 1.4tdi w którym ktoś założył
6 biegową skrzynie typu 02M, o którym mi wiadomo)
• hamulce przód z Audi S3 8L 312mm
• hamulce tył z Audi S3 8L 256mm
• tarcze tył Rotinger (przód będę też zmienial na Rotinger przy okazji wymiany
klocków)
• gwint TuningArt
• krótkie łączniki stabilizatora
• tuleje stabilizatora poliuretanowe żółte Strongflex
• tuleje wahaczy przednich pełne z Ibiza Cupra 6L
• stabilizator z Fabi RS
• przednie poduszki amortyzatorów z Fabi RS
• nowe piasty i łożyska zwrotnicy oraz belki tył firmy FAG
• wszystkie czujniki nowe OE VW
Wizualne:
• felgi Rotory 18 8J ET35 i opony 215/35/18
• dołożone halogeny przód z DRL
• wymienione oświetlenie na LED
• kamera cofania
• antena dachowa z Octavia 2 FL RS
• boczne kierunkowskazy zmienione na czarne
• przyciemnione szyby przód i tył
• przyciemnione białe pole tylnych lamp
• owiewki szyb Heko
• na czas zimowy również zakładana jest osłona na grill firmy Heko
Środek:
• licznik z dużym FIS’em
• tempomat
• radio android 2din od Marsdev.pl
• kierownica Karoq 2020
• podświetlana zapalniczka Karoq 2021
• nowa oryginalna gałka zmiany biegów od A3 8L FL z wersji S Line
• skórzany ręczny nowo obszyty skórą pikowaną z białą nitką
• lusterko wsteczne fotochromatyczne S3 8L
• Car Audio na podzespołach JBL i ALPINE
• dołożono podświetlane klamki, oświetlenie nóg oraz tunelu
• podświetlenie licznika, włącznika do świateł, przełączników szyb, podgrzewanej
szyby, ASR, elektrycznych lusterek zmienione na białe (podświetlenie grzanych foteli
będę jeszcze zmieniał)
• 4 x elektryczne szyby
• schowek, konsola środkowa, osłona pod kierownicą, tunel, uchwyty w boczkach
zmienione na beżowe z wersji Elegance
• fotele z Polo 9N Cross
• ori uchwyt na kubek koło radia
• schowek na okulary zamiast rączki w podsufitce
• boczki bagażnika zmienione na zamykane z dwiema lampkami oraz zapalniczką
ML: Naprawdę mega dużo zmian jak na tak krótki okres czasu. Osoby czytające z pewnością
zainteresuje jeden z większych modów we wnętrzu, czyli kierownica z KAROQA. Dużo było
pracy przy montażu, czy wszystko działa w 100%?
Chytry: Sam montaż kierownicy jest bardzo prosty ponieważ pasuje na frez, jedyna zmiana co trzeba zrobić to zmienić wtyczkę wiązki poduszki na tą że starej poduszki, inaczej nie wepniesz jej w taśmę. Schody zaczynają się z podłączeniem kierownicy, trzeba zakupić specjalny moduł, który robią tylko na Ukrainie, jednak przez wojnę jest to bardzo utrudnione. Następnie trzeba ten moduł odpowiednio wpiąć w wiązkę i skonfigurować go specjalnym programem. Ja u siebie musiałem dodatkowo zmieniać taśmę pod kierownicą ponieważ moja kierownicą jest jeszcze podgrzewana.
ML: Swoje auto traktujesz jako auto weekendowe czy jako daily?
Chytry: Fabia jest dla mnie w 100% jako daily.
ML: I ostatnia już seria pytań. Czy masz jakieś dalsze plany związane z autem, czy może osiągnąłeś już zamierzony efekt? Jeśli nie to co jest w planach, jeśli możesz nam zdradzić. Czy jesteś w stanie zdradzić nam ile pieniędzy pochłonęły wszystkie modyfikacje do tej pory?
Chytry: Plany są jednak nie jakoś mega duże, mogę zdradzić że między innymi wleci cały
czarny sufit, swap na 1.8T, body kit oraz kilka innych drobniejszych rzeczy. Na pewno w najbliższym czasie wleci duże prawe lusterko oraz rarytas w postaci oryginalnego spoilera od wersji SPORTLINE do kombi. Wleci też niedługo nowa lampa na przód w postaci xenonu po zmianie soczewki na projektory Bi Ledowe. Co do kosztów, niestety nie jestem w stanie ich podać ponieważ najzwyczajniej w świecie nie liczyłem tego.
ML: Dzięki za rozmowę i do zobaczenia!
Chytry: Dzięki!