Wywiad z Mateusz „Majeczka” Majka

„Życie jest za krótkie żeby jeździć serią”

Tym razem rozmawiałem z Mateuszem właścicielem czarnej Fabii RS

Fabia Club Polska: Cześć!. Mateusz opowiadaj jak zaczęła się Twoja przygoda z Fabią RS?
Majeczka
Witam wszystkich. Pomysł na zakup Fabii pierwszej generacji zrodził się ponad trzy lata temu. Wtedy posiadałem Volkswagena Golfa Mk1 w automacie, ale im bliżej zimy myślałem o zakupie drugiego samochodu tak by oszczędzić trudnych warunków już zabytkowemu pojazdowi.  Początkowo miała to być zwykła Fabia 1.9TDI 101KM, ale przeglądając ogłoszenia wpadła w oko wersja vRS. Postanowiłem jeszcze chwilę się wstrzymać z zakupem, dozbierać  dodatkowe kilka tysięcy i zacząć od nowa szukania godnego egzemplarza.

Gdy już miałem  pieniądze w kieszeni zacząłem rozglądać się konkretniej szukając jak najlepszej bazy. Miałem upatrzoną Fabie vRS z okolic stolicy, piękny oryginał, doinwestowany egzemplarz, ale została sprzedana gdy dzwoniłem się umówić na oględziny. Potem długi czas nic sensownego się nie pojawiało, aż przeglądając (jak to codziennie) ogłoszenia zauważyłem fajnie doposażoną fabrycznie wersję RS, jedynie ze zmienionymi obręczami. Telefon w dłoń, kilka dodatkowych informacji i umówienie się na najbliższy weekend na oględziny. Będąc na miejscu  pierwsze wrażenie i hmm  pojawił się delikatny uśmiech jak to auto prezentuje się na żywo, przejażdżka, przeglądnięcie „reklamówki” dokumentów które skrupulatnie zbierał pierwszy właściciel z serwisowania Fabii w ASO i pada decyzja o spisaniu umowy 😉 Dodatkowo okazało się, że w garażu sprzedającego są oryginalne alufelgi dedykowane do tej wersji, oczywiście zabrałem je ze sobą. Tak więc dzień 08.12.2013r. zapamiętam na bardzo długo.


Fabia Club Polska: Kiedy po raz pierwszy szukałem o Tobie informacji, natknąłem się na profil w jednym z portali o nazwie Škoda Fabia I RS by Majeczka. Pomyślałem, fajnie że kobiety też śmigają RSkami, po czym okazało się że profil prowadzi facet z krwi i kości. Skąd pomysł na dość przewrotną nazwę profilu?
Majeczka
W nazwie na pewno musiało się znaleźć „Škoda Fabia RS”  dodałem do tego moją ksywę, nick z for i tak powstało  Škoda Fabia I RS by Majeczka . Sama ksywa wzięła się od mojego nazwiska (Majka), znajomi wymyślili Majeczka i tak się przyjęło.

Fabia Club Polska: Wersja RS sama w sobie jest ciekawa, co spowodowało że zdecydowałeś się na „małe” zmiany w Fabiance?
Majeczka
Przytoczę krążący tekst w moim środowisku, „Życie jest za krótkie żeby jeździć serią”. A tak na poważnie to właśnie modyfikacje były założeniem od samego początku, czyli zrobić coś co powszechnie uznawane jest za auto dla emeryta dzięki czemu nie występuje na polskiej scenie tuningowej, i pokazać, że stereotypy są po to by je łamać. Postawiłem sobie za cel myślę coś ambitnego i realizuje to sukcesywnie.

Fabia Club Polska: Przeciętnemu przeglądaczowi internetu może się wydawać że gdzieś już Twoją Fabię widział. Okazuje się że jest w Polsce i to z Twoich regionów jeszcze jedna czarna Fabia RS (mowa o czarnej RS Sn1pera). Spotkaliście się kiedyś na jakimś zlocie motoryzacyjnym?
MajeczkaZloty w obu przypadkach do cześć obowiązkowa w sezonie więc nie raz Fabie gościły na tej samej imprezie: DynóVWka 2015, StrefaGTI 10-lecie czy tegoroczna edycja StrefyGTI. Znam się z Filipem i w sumie to znajomość powstała gdy zobaczyłem na jednym z for nowy temat Fabii RS. W pierwszym momencie zaskoczenie, że akurat na podkarpaciu pojawiła się druga RS i w dodatku stosunkowo niedaleko ode mnie. Zaproponowałem spotkanie się i tak to się zaczęło.




Fabia Club Polska: Opisz  jakie najistotniejsze zmiany dokonałeś w swojej Fabii?
Majeczka
Jednym z moich planów był swap układu hamulcowego z Porsche Cayenne, oraz pomalowane go na wzór zacisków z serii Porsche Hybrid. Udało się go zrealizować w tym roku. Na chwilę obecną jest to prawdopodobnie jedyny komplet zacisków tego modelu, w tym kolorze w Polsce. Przednie tarcze zostały nacięte na zamówienie i pochodzą kolejno z Volkswagena Golfa Mk4 R32 (334mm), tylne tarcze są z przedniej osi Seata Leona Cupry R (323mm).

Kolejnym tematem jest pakiet dokładek i splitterów robionych na zamówienie i konkretnie pod auto. Skanowanie poszerzanych elementów, projekt 3D i montaż. Z racji, że jest to pierwszy komplet na świecie produkcji Maxtondesign nie obyło się bez małych poprawek w celu dopasowania.

We wnętrzu pojawił się customowy rollbar, a pod maską znajdziemy górną rozpórkę kielichów robioną od zera w RS-motorsport. Zakup zupełnie nowego zawieszenia gwintowanego firmy AP Racing, oraz również nowych felg Japan Racing w kolorze brązowym. Seryjne tuleje w zawieszeniu zostały zastąpione poliuretanowymi o nieco twardszej charakterystyce. Ramka wokół atrapy to również temat indywidualny, składa się z kilku warstw natryskowego chromu, gdzie finalnie mamy ciemno – brązowy połysk. Modyfikacja również niespotykana.

Warto też wspomnieć o usunięciu miejsca na rejestracje w przednim zderzaku. Z detali to własnoręcznie malowane ramki przednich reflektorów, obszycie kierownicy oraz dźwigni zmiany biegów alcantarą czy usunięcie tylnej wycieraczki.



Fabia Club Polska: Jaką mocą legitymuje się Fabia i czy planujesz jakieś modyfikacje związane z podniesieniem mocy
Majeczka:
Powiedzmy, że aktualnie jest seria (130KM) z małym plusem. Modyfikacje i finalnie podniesienie mocy jest w planie i jest to jeden z punktów do realizacji na kolejny sezon.

Fabia Club Polska: Zdradzisz nam co ciekawego planujesz na sezon 2017?
Majeczka
Ujawnianie planów nie jest w moim stylu ;). Na pewno będę chciał rozwinąć takie tematy jak: silnik, wnętrze, lakier, koła i może zawieszenie.

Fabia Club Polska: Twoja najlepsza (pozytywna) przygoda z Fabianą to: ?
Majeczka
Nie ma jednej, konkretnej przygody. Cały okres posiadania samochodu daje mi poczucie satysfakcji, jest przepustką do pokazania się na zlotach motoryzacyjnych, poznawaniu ludzi o tych samych zainteresowaniach. W auto wkładam swoje całe serce, realizuje swoje plany, czuje, że się spełniam w mojej pasji i to jest najlepszej.

Fabia Club PolskaTwoja  najgorsza przygoda z fabianą to: ?
Majeczka
Niestety, ale miała taka miejsce. Co gorsza na dzień po zakupie auta kiedy to straciłem pierwszy i drugi bieg. Zamówiłem regenerowaną skrzynie biegów która okazała się po rozpakowaniu już na pierwszy rzut oka w jeszcze gorszym stanie. Skrzynie odesłałem, całe szczęście nie było problemu ze zwrotem pieniędzy. Udało się naprawić oryginalną skrzynie, ale cały ten proces trwał kilka tygodni. Całe szczęście od tego momentu auto mnie nie zawiodło.


Fabia Club Polska: Jak myślisz, czy za parę lat możemy mówić że Fabia (pierwszej generacji) może być autem kultowym?
Majeczka
Fabia którą najczęściej spotykamy na ulicach nic nie ma w sobie specjalnego, więc myślę, że taka wersja nie odniesie spektakularnego „kultu”. Inaczej myślę o wersjach limitowanych, Swiss Edition, wersji vRS, czy limitowanej serii 1000 sztuk na zakończenie produkcji wypuszczonych na rynek brytyjski. Te modele myślę, że mają w sobie to coś co im pozwoli wyróżnić się na tle reszty pierwszej generacji Fabii. Fakt jak już jest ciężko znaleźć godny egzemplarz będzie procentował w przyszłości  wartością takich wersji.

Fabia Club Polska: Dzięki za rozmowę, jak zwykle pozostaje życzyć wielu nowych sukcesów.
Majeczka:
Dzięki 🙂

Z Mateuszem rozmawiał Tomek ‚sid’ Knapik.

Aby śledzić dalsze losy projektu kliknij w link ->  http://www.facebook.com/skodafabiavrsbymajeczka

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *