Nowa Fabia jest już blisko, ale jeszcze nie tak blisko byśmy mogli sami ją zobaczyć.

Co chwilę pojawiają się różne informację na temat nowej generacji Fabii. Zebraliśmy dla Was kilka informacji (choć nie wszystkie) w jednym miejscu, by dać pogląd jak bardzo (lub nie) zmieniła się Fabia w trzeciej generacji.

Jak to czasem bywa szukając informacji w internecie na temat nowej Fabii, potrafi się znaleźć różne „perełki”. Już wcześniej pojawiały się doniesienia na temat braku wersji RS, ostatnio w sieci pojawiły się zdjęcia wersji sedan (http://www.autozine.cz/skoda-fabia-sedan-navrat-ve-treti-generaci/). Zapytaliśmy więc źródła jak to jest z tymi znalezionymi informacjami.

Nie ma żadnej oficjalnej informacji na temat wersji RS ani też wersji sedan w nowej generacji ŠKODY Fabia – pisze Katarzyna Misztal, Dział Marketingu ŠKODA.

Krótki komentarz może dawać jakąś nadzieję że wersja RS być może pojawi się w ofercie, choć najprawdopodobniejszym według nas będzie pojawienie się nowej Fabii w wersji Monte Carlo. Co do wersji sedan nie jesteśmy do końca pewni jej braku w ofercie, choć oczywiście możliwe jest że ŠKODA na dobre z niej zrezygnowała. Pewną informacją jest natomiast miejsce produkcji nowej Fabii. Nowa generacja produkowana będzie w zakładach Mladá Boleslav.

Mladá Boleslav/Lizbona, październik 2014 miłość od pierwszego spojrzenia –
– w przypadku samochodu to jego wygląd jest tym, co wzbudza emocje. Trzecia generacja ŠKODY Fabii pociąga wyraźnie ostrzejszym, dynamiczniejszym i bardziej emocjonalnym językiem formy oraz sportowymi proporcjami. Z wyższych klas samochodów ŠKODA wprowadza obecnie do segmentu małych samochodów innowacyjne układy bezpieczeństwa, komfortu, multimediów i rozrywki. Największą nowością jest połączenie Fabii ze smartfonem przez MirrorLink™ i SmartGate. Mimo zwiększenia zakresu techniki i wyposażenia Fabia w nowym wydaniu jest do 65 kg lżejsza i do 17 procent oszczędniejsza. Najlżejsza Fabia waży tylko 980 kg. Typowo dla ŠKODY oferuje dużą ilość miejsca z najlepszą wartością pojemności bagażnika i najlepszą funkcjonalnością z 17 rozwiązaniami „Simply Clever”. Nowa ŠKODA Fabia startuje w listopadzie.

Škoda Fabia jest po Škodzie Octavii najlepiej się sprzedającym samochodem czeskiego producenta. Od premiery modelu w roku 1999 Škoda dostarczyła do dziś (stan: 31.08.2014) prawie 3,5 miliona Škód Fabii.
Już od początku Škoda Fabia ucieleśnia wszystkie dobre cechy marki: duża ilość miejsca przy niedużych wymiarach zewnętrznych, wiele praktycznych rozwiązań, małe zużycie paliwa, dojrzała technika i znakomity stosunek ceny do jakości. Taka kombinacja czyni Fabię jednym z najpopularniejszych samochodów swojej klasy.

Czyste emocje: wyrazista, sportowa stylistyka

 „W stylistyce nowej ŠKODY Fabii kontynuujemy ewolucję języka formy ŠKODY”, powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. „Po raz pierwszy seryjny samochód ŠKODY ma elementy stylistyczne samochodu studialnego VisionC. Škoda Fabia ze swoimi sportowymi proporcjami prezentuje się nowocześnie, wyraziście i świeżo. Przejęliśmy przy tym także kilka genów z naszych samochodów rajdowych i ukształtowaliśmy najbardziej emocjonalną Fabię wszech czasów”, dodał dr Welsch.

Nową generację ŠkodY Fabii charakteryzują wyważone proporcje, krystaliczne formy, wyrazista gra światła i cienia, precyzyjne linie i ostre krawędzie. Nowy mały samochód dobitnie ukazuje w ten sposób dojrzałą, emocjonalną siłę marki. Nowa ŠKODA Fabia jest o 8 mm krótsza, 90 mm szersza i o 31 mm bardziej płaska niż poprzednia. Dzięki większej szerokości oraz celowemu podkreśleniu linii poziomu przód jest bardziej charakterystyczny i pewny siebie. Znaczącymi elementami są ostro wycięte, szerokie reflektory z „krystalicznym szlifem”, typowa dla marki atrapa chłodnicy z pionowymi listwami i logo marki na „nosie” pokrywy komory silnika. Styliści wyraźnie podkreślili graficzną jedność atrapy chłodnicy i reflektorów. Wszystkie linie i krawędzie są precyzyjnie zaakcentowane. Pokrywa komory silnika jest wyrazista z dwoma przetłoczeniami biegnącymi od zewnątrz do wewnątrz. 

W widoku bocznym styliści wzmocnili dynamiczne wrażenie Fabii, mocno akcentując linię górnego przetłoczenia (tzw. linię tornado) oraz linię drugiego przetłoczenia przebiegającego tuż poniżej (tzw. „Wing line”). Wąskie słupki samochodu, gra światła i cienia oraz całkowicie nowe, atrakcyjne wzory obręczy kół dopełniają wyrazisty wygląd.

Pierwsza ŠKODA z MirrorLink™ i SmartGate
Całkowicie nowo zaprojektowane zostały urządzenia multimedialno-informacyjne nowej ŠKODY Fabii. Technika bazuje na tzw. modułowych podzespołach infotainment (MIB) Volkswagena i umożliwia cały szereg atrakcyjnych zastosowań będących nowością w klasie małych samochodów. Po raz pierwszy występuje ekran dotykowy z funkcją mazania. W ofercie są trzy radia.

Jako pierwsza ŠKODA nowa ŠKODA Fabia oferuje możliwość połączenia w prosty sposób samochodu ze smartfonem. Odbywa się to z wykorzystaniem tzw. techniki MirrorLink™. Pozwala ona na pokazanie i obsługę wybranych aplikacji mobilnych smartfona na ekranie radia MIB Bolero. Oprócz tego nowa ŠKODA Fabia otrzymała funkcję SmartGate. Za jej pomocą w smartfonie można zapamiętać, wykorzystać i pokazać dane samochodu w odpowiedniej aplikacji mobilnej. W ten sposób użytkownik może, na przykład za pomocą jednej z nowo opracowanych aplikacji ŠKODY, Drive-App, zobaczyć dla każdej przejechanej trasy, na ile oszczędny był jego sposób jazdy. Za pomocą aplikacji MFA-Pro użytkownik może śledzić na swoim smartfonie rozszerzone funkcje komputera pokładowego lub wartości wskaźnika wielofunkcyjnego (MFA). Dostępne są także inne aplikacje mobilne.

Nowe najlepsze wartości zużycia paliwa i emisji: emisja CO2 od 82 g/km

W zakresie zużycia paliwa i emisji CO2 konstruktorzy nowej ŠKODY Fabii dokonali wyraźnego postępu. Wynik: zużycie paliwa zmniejszyło się nawet do 3,1 l/100 km a emisja CO2 do zaledwie 82 g/km w wersji ŠKODA Fabia GreenLine (w 2015). Ta zdumiewająca poprawa jest efektem zastosowania całkowicie nowo opracowanej generacji silników benzynowych i wysokoprężnych oraz radykalnej redukcji masy nawet do 980 kg a także polepszonej aerodynamiki

Łącznie w ofercie do Fabii znajdują się cztery silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Wszystkie silniki spełniają normę czystości spalin EU6 i są wyposażone w funkcję Start-Stop i odzysk energii hamowania. Spektrum mocy silników benzynowych sięga od 44 kW (60 KM) do 81 kW (110 KM). Nowa paleta trzycylindrowych silników wysokoprężnych oferuje od 55 kW (75 KM) do 77 kW (105 KM). Jako skrzynie biegów zastosowano nowoczesne ręczne skrzynie biegów lub automatyczną DSG.

Komfortowe zawieszenie

Nowe zawieszenie ŠKODY Fabii zostało specjalnie dopracowane dla uzyskania jeszcze lepszego komfortu i jak najlepszej stabilności jazdy. Zawieszenie zostało odczuwalnie zoptymalizowane również dzięki precyzyjnie dostrojonej współpracy z nowym elektromechanicznym układem kierowniczym, nowymi silnikami i nowo opracowanym zawieszeniem silnika. Poprawę w nowym modelu uzyskano przy tym także przez zwiększenie rozstawu kół z przodu i z tyłu o 30 mm i o 5 mm powiększonemu rozstawowi osi.

Mimo zwiększenia udziału techniki i poprawy komfortu, udało się wyraźnie zmniejszyć masę samochodu. Nowa ŠKODA Fabia waży w porównaniu z drugą generacją – zależnie od odpowiedniej konfiguracji – nawet o 65 kg mniej (bez wyposażenia). ŠKODA Fabia z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1,0 MPI ma masę własną (bez kierowcy) tylko 980 kg.

Najlepsze bezpieczeństwo: transfer rozwiązań z wyższych klas

Nowa Fabia otrzymała najnowocześniejsze układy bezpieczeństwa, które dotąd spotkać można było raczej w wyższych segmentach samochodowych. Opcjonalny nadzór odstępu Front Assistant ze zintegrowaną funkcją hamowania awaryjnego podczas jazdy miejskiej, która automatycznie zatrzymuje samochód i zmniejsza ryzyko najechania.

Hamulec antykolizyjny automatycznie hamuje auto po wypadku, by nie dopuścić do kolejnej kolizji. Zwiększające się zmęczenie kierowcy rozpoznaje Driver Activity Assistant. Za pomocą nowego ogranicznika prędkości jazdy można automatycznie ograniczyć prędkość do wcześniej nastawionej wartości. Ruszanie pod górę ułatwia funkcja Hill Hold Control. Oprócz tego nowa Fabia w krajach UE seryjnie jest wyposażona w elektroniczny nadzór ciśnienia w oponach.

Bezpieczniejsze pokonywanie zakrętów ułatwia seryjna w nowej ŠKODZIE Fabii funkcja XDS+, będąca rozszerzoną funkcją elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego.

W zakresie bezpieczeństwa biernego montowanych jest do sześciu poduszek bezpieczeństwa współpracujących z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa.

Prawdziwy komfort

Pierwszy raz ŠKODA Fabia oferuje automatyczną funkcję ryglowania i rozruchu silnika KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). W modelu debiutuje także układ czujników parkowania z przodu i z tyłu. Dotąd takie czujniki w Fabii były tylko z tyłu. 

Optymalną widoczność zapewnia funkcja Rain-Light Assistant, wyposażona w zintegrowany czujnik deszczu i światła. Czujnik deszczu automatycznie reguluje częstotliwość pracy wycieraczek. Czujnik światła samoczynnie włącza i wyłącza światła mijania odpowiednio do warunków natężenia światła.

Premierę w ŠKODZIE Fabii święci nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, tzw. C­EPS (Column-Electric Power Steering). Zastępuje on dotąd stosowany elektrohydrauliczny układ kierowniczy, oszczędzając masę i zużycie paliwa.

Pierwszy raz do ŠKODY Fabii klient może zamówić duży szklany dach panoramiczny. Stwarza on warunki do lepszego samopoczucia na pokładzie.

 Technika na pokładzie.


Klient może wybrać jedno z trzech nowych urządzeń multimedialno-informacyjnych. Nowoczesna technika bazuje na drugiej generacji tzw. modułowych urządzeń multimedialno-informacyjnych infotainment (MIB) koncernu Volkswagen. W wyższych wersjach umożliwia ona funkcje takie jak odbiór radiofonii cyfrowej (DAB), funkcje powiększania i mazania ekranu (jak w smartfonie), łącze Bluetooth do telefonu oraz jako największe nowości powielenie ekranu smartfona na ekranie radia MIB przez MirrorLink™, wykorzystanie inteligentnych aplikacji mobilnych związanych z samochodem za pomocą SmartGate oraz wykorzystanie systemu dźwiękowego ŠKODA Surround.

Podstawowe radio Blues ma okrągły monochromatyczny ekran TFT. Oprócz podstawowych funkcji radiowych wraz z RDS Blues ma gniazdo USB i Aux-In, które umożliwia na przykład podłączenie odtwarzacza MP3. Radio także ma gniazdo na kartę pamięci SD. Cztery głośniki w przednich drzwiach zapewniają wyważone brzmienie.

Radio Swing ma duży, kolorowy ekran dotykowy TFT o przekątnej 5 cali i rozdzielczości 400 × 240 pikseli. Swing oferuje radio FM/AM z RDS, cztery głośniki w przednich drzwiach, gniazdo Aux-In, USB i na kartę SD. Po trzy przyciski znajdujące się po lewej i prawej stronie ekranu umożliwiają obsługę funkcji radia, mediów, telefonu, nastaw urządzenia (Setup), nastaw dźwięku (Sound) i nastaw funkcji samochodu (Car). Przyciskiem Car można określić sposób działania niektórych funkcji samochodu i wyświetlić dodatkowe informacje. Indywidualnie nastawić można między innymi sposób działania funkcji nadzoru odstępu Front Assistant, układu czujników parkowania, komputera pokładowego, świateł, wycieraczek czy też nadzoru ciśnienia w oponach (TPM). Opcjonalnie Swing może być wyposażony w łącze Bluetooth i odbiór sygnału cyfrowego DAB oraz system dźwiękowy ŠKODA Surround (patrz poniżej).

Najwyższą wersją radia MIB w nowej ŠKODZIE Fabii jest Bolero. Ma ono kolorowy ekran dotykowy TFT o przekątnej 6,5 cala. i dużej rozdzielczości 800 × 480 pikseli. Bolero oferuje radio AM/FM z RDS i przeglądarką zdjęć. Umożliwia także komfortową obsługę telefonu przez Bluetooth. Na ekranie można wyświetlić SMS-y. Za pośrednictwem MirrorLink™ (patrz poniżej) na ekranie radia można pokazać aplikacje mobilne smartfona, dzięki czemu kierowca może z samochodem połączyć swój własny smartfonowy świat.

Najlepszą jakość dźwiękową zapewniają cztery głośniki z przodu i dwa z tyłu. Nowy system dźwiękowy ŠKODA Surround umożliwia wirtualną optymalizację dźwięku.

MirrorLink™ czyni z nowej ŠKODY Fabii jeżdżący smartfon

Jako pierwszy model ŠKODY w ogóle, nowa ŠKODA Fabia, dzięki zastosowaniu techniki MIB w połączeniu z radiem Bolero, oferuje możliwość eleganckiego połączenia samochodu ze smartfonem dzięki technice MirrorLink™.

Za pomocą MirrorLink™ na ekranie radia MIB Bolero można zobaczyć to samo co na ekranie smartfona mającego funkcję MirrorLink™, czyli uruchamiać aplikacje mobilne i je tam obsługiwać. Dzięki temu korzystanie z programu do nawigacji albo z indywidualnych zasobów nagrań muzycznych uzyskuje nową jakość. Połączenie odbywa się szybko i nieskomplikowanie. Po prostu smartfon łączy się przewodem USB z radiem Bolero, w radiu włącza MirrorLink™ i już na dużym ekranie można lustrzanie korzystać z aplikacji mobilnych smartfona zgodnych z MirrorLink™ (mirror = lustro).

Wybieranie utworów i słuchanie muzyki ze smartfona, nawigowanie albo wywoływanie kontaktów – wszystko to odbywa się równolegle za pośrednictwem ekranu radia. Ze względów bezpieczeństwa niektóre funkcje aplikacji mobilnych są możliwe tylko, gdy samochód stoi. Kontakty telefoniczne i muzykę można wybierać także podczas jazdy.

W chwili rozpoczęcia sprzedaży Fabii do dyspozycji są następujące aplikacje mobilne MirrorLink™: Sygic (nawigacja), Weather Pro! (prognoza pogody), AUPEO! (osobiste radio), Audioteka (album z nagraniami) i Parkopedia (informacje o parkingach). W przygotowaniu są kolejne aplikacje mobilne.

 W chwili startu rynkowego nowej ŠKODY Fabii korzystanie ze smartfona kompatybilnego z MirrorLink™ jest możliwe tylko dla systemu operacyjnego, który obsługuje MirrorLink™ w wersji 1.1.

Bardzo przydatna jest także kolejna funkcja – SmartGate. Umożliwia ona pokazanie określonych danych samochodu w specjalnej aplikacji na smartfonie, zapamiętanie ich w nim i mobilne wykorzystanie. Transmisja danych odbywa się bezprzewodowo, za pośrednictwem WiFi.

Użytkownik może na przykład za pomocą jednej z nowo opracowanych aplikacji mobilnych ŠKODY, Drive-App, dla każdej przejechanej trasy ujrzeć, na ile oszczędny był jego sposób jazdy. Aplikacja ta pokazuje dla każdej trasy takie wartości jak zużycie paliwa, średnia prędkość jazdy, koszty i inne informacje. Użytkownik ma także możliwość obejrzeć przebytą drogę na mapie. Można także umieszczać posty na Facebooku dotyczące trasy.

Na opracowanym przez ŠKODĘ portalu „Drive” można następnie zestawiać przydatne statystyki, diagramy i porównania z innymi użytkownikami. W tym celu wszystkie dane są przesyłane z aplikacji w smartfonie na portal. Nadzwyczaj przydatna w określonych sytuacjach jest nowa aplikacja serwisowa ŠKODY.

 

Ponadto w ofercie znajdują się następujące aplikacje mobilne:

  •  G-Meter: pokazuje przyspieszenie (wartość G), prędkość jazdy, włączanie hamulców, naciskanie pedału gazu itp.
  • MFA-Pro: rozszerzone funkcje komputera pokładowego lub wskaźnika wielofunkcyjnego MFA.
  • Performance: śledzi, pokazuje i zapamiętuje informacje o jeździe takie jak prędkość jazdy, prędkość obrotowa silnika, przyspieszenie, nacisk na pedał hamulca i czas hamowania.

System dźwiękowy ŠKODA Surround

Szczególnie wyważone wrażenia ze słuchania muzyki oferuje nowo oferowany w ŠKODZIE Fabii system dźwiękowy ŠKODA Surround. System ten jest opcjonalny dla radia Swing, dla radia Bolero – seryjny.

W przypadku tego systemu sygnały muzyczne są bezzwłocznie i bezstratnie przetwarzane cyfrowo za pomocą programowego procesora dźwiękowego.

Programowo są wytwarzane dwa dodatkowe wirtualne głośniki zapewniające dalszą poprawę odtwarzania dźwięku. Można także symulować wirtualny subwoofer, czyli lepsze odtwarzanie głębszych basów. W rezultacie uzyskuje się trójwymiarowy, znakomity dźwięk, który dochodzi z sześciu głośników (czterech z przodu i dwóch z tyłu).

Techniczne dane, które zaciekawią każdego.

Silniki wysokoprężne

Specyfikacja techniczna   1.4 TDI/66 kW 1.4 TDI/66 kW (A) 1.4 TDI/77 kW
Silnik    
Rodzaj silnika turbodoładowany silnik wysokoprężny, turbosprężarka typu VNT, rzędowy, chłodzony wodą, DOHC, zabudowany poprzecznie z przodu
Liczba cylindrów 3 3 3
Pojemność skokowa  [cm3] 1422 1422 1422
Średnica cylindra × skok tłoka  [mm × mm] 79.5 × 95.5 79.5 × 95.5 79.5 × 95.5
Moc znamionowa/przy obr./min [kW przy 1/min] 66/3000–3250 66/3000–3250 77/3500–3750
Moment obrotowy/przy obr./min [Nm przy 1/min] 230/1750–2500 230/1750–2500 250/1750–2500
Stopień sprężania 16.2 : 1 16.2 : 1 16.2 : 1
Norma czystości spalin EU 6
Układ wtrysku paliwa elektronicznie sterowany, wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail
Układ smarowania wymuszony obieg oleju z filtrem pełnoprzepływowym
Rodzaj paliwa olej napędowy
Przeniesienie napędu    
Rodzaj napędu napęd przedni
Sprzęgło bezazbestowe sprzęgło suche, sterowane hydraulicznie podwójne jednotarczowe sprzęgło suche, sterowane elektrohydraulicznie bezazbestowe sprzęgło suche, sterowane hydraulicznie
Skrzynia biegów ręczna 5-stopniowa, synchronizowana automatyczna 7-stopniowa, DSG,
z ręczną zmianą biegów Tiptronic
ręczna 5-stopniowa, synchronizowana
Przełożenia na biegach I-3.78 II-1.94 III-1.19
IV-0.82 V-0.63 R-3.60
I-3.50 II-2.09 III-1.34 IV-0.93
V-0.97 VI-0.78 VII-0.65 R-3.72
I-3.78 II-1.94 III-1.19
IV-0.82 V-0.63 R-3.60
Przełożenie przekładni głównej 3.389 4.438/3.227/4.176 3.389
Specyfikacja techniczna   1.4 TDI/66 kW 1.4 TDI/66 kW (A) 1.4 TDI/77 kW
Układ zawieszenia    
Przednia oś kolumna MacPhersona z dolnym wahaczem trójkątnym i stabilizatorem
Tylna oś belka skrętna z wahaczem wleczonym
Amortyzacja amortyzatory teleskopowe, sprężyny śrubowe, z tyłu amortyzator i sprężyna osadzone niewspółosiowo
Układ hamulcowy hydrauliczny, dwuobwodowy, z podziałem diagonalnym, podciśnieniowe urządzenie wspomagające
Hamulce przednie tarczowe, wentylowane, z jednotłokowym zaciskiem pływającym
Hamulce tylne hamulce bębnowe
Hamulec postojowy ręczny, hamujący koła tylne
Układ kierowniczy przekładnia zębatkowa wspomagana elektromechanicznie
Koła 5J×14″ 6J×15″
Opony 175/70 R14 185/60 R15
Nadwozie  
Nadwozie 5-drzwiowe, dwubryłowe, 5-miejscowe
Współczynnik oporu powietrza cw 0.316 0.321
Wymiary zewnętrzne  
Długość [mm] 3992
Szerokość [mm] 1732
Wysokość (w stanie gotowym do jazdy) [mm] 1467
Rozstaw osi [mm] 2470
Prześwit (w stanie gotowym do jazdy) [mm] 133
Wysokość załadowcza (w stanie gotowym do jazdy) [mm] 659
Rozstaw kół przednich [mm] 1463 1457
Rozstaw kół tylnych [mm] 1457 1451

 

Specyfikacja techniczna   1.4 TDI/66 kW 1.4 TDI/66 kW (A) 1.4 TDI/77 kW
Wymiary wewnętrzne  
Szerokość z przodu [mm] 1401
Szerokość z tyłu [mm] 1386
Wysokość w osi głowy z przodu [mm] 1021
Wysokość w osi głowy z tyłu [mm] 963
Pojemność bagażnika [l] 330
Pojemność bagażnika po złożeniu kanapy [l] 1150
Masy  
Masa w stanie gotowym do jazdy
z kierowcą**
[kg] 1156 1186 1165
Ładowność – z kierowcą** [kg] 530
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 1611 1641 1620
Dopuszczalne obciążenie dachu [kg] 75
Dopuszczalna masa przyczepy niehamowanej [kg] 570 590 580
Dopuszczalna masa przyczepy hamowanej – 12% [kg] 1100
Dopuszczalna masa przyczepy hamowanej – 8% [kg] 1200
Dopuszczalne obciążenie haka holown. [kg] 50
Pojemności  
Pojemność zbiornika paliwa [l] 45

Specyfikacja techniczna   1.4 TDI/66 kW 1.4 TDI/66 kW (A) 1.4 TDI/77 kW
Osiągi i zużycie paliwa  
Prędkość maksymalna  [km/h] 182 182 193
Czas rozpędzania 0–100 km/h  [s] 11.1 11.1 10.1
Zużycie paliwa (1999/100/EC)
Zużycie paliwa – w mieście [l/100 km] 4.0 4.0 3.9
Zużycie paliwa – poza miastem [l/100 km] 3.1 3.4 3.3
Zużycie paliwa – mieszane [l/100 km] 3.4 3.6 3.5
Emisja CO2 [g/km] 88 94 90
Obrysowa średnica zawracania [m] 10.4

 

** Podane wartości dotyczą wersji podstawowej, masa kierowcy 75 kg.

Silniki benzynowe

Specyfikacja techniczna   1.0 MPI/44 kW 1.0 MPI/55 kW 1.2 TSI/66 kW 1.2 TSI/81 kW 1.2 TSI/81 kW (A)
Silnik    
Rodzaj silnika silnik benzynowy, rzędowy, chłodzony wodą, DOHC, zabudowa poprzeczna z przodu turbodoładowany silnik benzynowy, rzędowy, chłodzony wodą, DOHC, zabudowa poprzeczna z przodu
Liczba cylindrów 3 3 4 4 4
Pojemność skokowa  [cm3] 999 999 1197 1197 1197
Średnica cylindra × skok tłoka  [mm × mm] 74.5 × 76.4 74.5 × 76.4 71.0 × 75.6 71.0 × 75.6 71.0 × 75.6
Moc znamionowa/przy obr./min [kW przy 1/min] 44/5000–6000 55/6200 66/4400–5400 81/4600–5600 81/4600–5600
Moment obrotowy/przy obr./min [Nm przy 1/min] 95/3000–4300 95/3000–4300 160/1400–3500 175/1400–4000 175/1400–4000
Stopień sprężania 10.5 : 1 10.5 : 1 10.5 : 1 10.5 : 1 10.5 : 1
Norma czystości spalin EU 6
Układ wtrysku paliwa elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa MPI elektronicznie sterowany bezpośredni wtrysk paliwa
Układ zapłonowy elektronicznie sterowany układ zapłonowy
Układ smarowania wymuszony obieg oleju z filtrem pełnoprzepływowym
Rodzaj paliwa benzyna bezołowiowa, LO min. RON 95 (91)* benzyna bezołowiowa, LO min. RON 95
Przeniesienie napędu  
Rodzaj napędu napęd przedni
Sprzęgło bezazbestowe sprzęgło suche, sterowane hydraulicznie podwójne jednotarczowe sprzęgło suche, sterowane elektrohydraulicznie
Skrzynia biegów ręczna 5-stopniowa, synchronizowana ręczna 6-stopniowa, synchronizowana automatyczna
7-stopniowa, DSG,
z ręczną zmianą biegów Tiptronic
Przełożenia na biegach I-3.64 II-1.95
III-1.21 IV-0.92
V-0.76 R-3.62
I-3.64 II-1.95
III-1.27 IV-0.96
V-0.80 R-3.62
I-3.77 II-1.95
III-1.28 IV-0.93
V-0.74 R-3.18
I-3.62 II-1.95
III-1.28 IV-0.93
V-0.74 VI-0.61
R-3.18
I-3.76 II-2.37
III-1.58 IV-1.11
V-1.14 VI-0.94
VII-0.78 R-4.28
Przełożenie przekładni głównej 4.812 4.812 3.625 3.933 4.105/3.120/3.900

Specyfikacja techniczna   1.0 MPI/44 kW 1.0 MPI/55 kW 1.2 TSI/66 kW 1.2 TSI/81 kW 1.2 TSI/81 kW (A)
Układ zawieszenia    
Przednia oś kolumna MacPhersona z dolnym wahaczem trójkątnym i stabilizatorem
Tylna oś belka skrętna z wahaczem wleczonym
Amortyzacja amortyzatory teleskopowe, sprężyny śrubowe, z tyłu amortyzator i sprężyna osadzone niewspółosiowo
Układ hamulcowy hydrauliczny, dwuobwodowy, z podziałem diagonalnym, podciśnieniowe urządzenie wspomagające
Hamulce przednie tarczowe, wentylowane, z jednotłokowym zaciskiem pływającym
Hamulce tylne hamulce bębnowe hamulce tarczowe
Hamulec postojowy ręczny, hamujący koła tylne
Układ kierowniczy przekładnia zębatkowa wspomagana elektromechanicznie
Koła 5J×14″ 6J×15″
Opony 175/70 R14 185/60 R15
Nadwozie    
Nadwozie 5-drzwiowe, dwubryłowe, 5-miejscowe
Współczynnik oporu powietrza cw 0.320 0.316 0.325
Wymiary zewnętrzne    
Długość [mm] 3992
Szerokość [mm] 1732
Wysokość (w stanie gotowym do jazdy) [mm] 1467
Rozstaw osi [mm] 2470
Prześwit (w stanie gotowym do jazdy) [mm] 133
Wysokość załadowcza (w stanie gotowym do jazdy) [mm] 659
Rozstaw kół przednich [mm] 1463 1457
Rozstaw kół tylnych [mm] 1457 1451

Specyfikacja techniczna   1.0 MPI/44 kW 1.0 MPI/55 kW 1.2 TSI/66 kW 1.2 TSI/81 kW 1.2 TSI/81 kW (A)
Wymiary wewnętrzne    
Szerokość z przodu [mm] 1401
Szerokość z tyłu [mm] 1386
Wysokość w osi głowy z przodu [mm] 1021
Wysokość w osi głowy z tyłu [mm] 963
Pojemność bagażnika [l] 330
Pojemność bagażnika po złożeniu kanapy [l] 1150
Masy    
Masa w stanie gotowym do jazdy
z kierowcą**
[kg] 1055 1055 1109 1129 1154
Ładowność – z kierowcą** [kg] 530
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 1510 1510 1564 1584 1609
Dopuszczalne obciążenie dachu [kg] 75
Dopuszczalna masa przyczepy niehamowanej [kg] 520 550 560 570
Dopuszczalna masa przyczepy hamowanej – 12% [kg] 800 1000 1100
Dopuszczalna masa przyczepy hamowanej – 8% [kg] 1000 1100
Dopuszczalne obciążenie haka holown. [kg] 50
Pojemności    
Pojemność zbiornika paliwa [l] 45



Żródło:
ŠKODA  / Materiały prasowe
Własne obserwacje

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *