Każda przejażdżka jest nową przygodą…
Marzenia to taka fajna rzecz że można je modyfikować do woli. Podobnie jest Fabią naszego kolejnego bohatera Łukasza. Dużo osób chce mieć Fabię RS, ale czasem możemy upodobnij swoje auto właśnie do topowej RSki.
Fabia Club Polska: Cześć Łukasz!.
Zdono: Cześć.
Fabia Club Polska: Łukasz, dlaczego jeździsz Fabią?
Zdono: Jest to moje pierwsze auto, nagroda za zdanie prawka, dlatego mam duży sentyment do tego autka.
Fabia Club Polska: Jak długo posiadasz Fabię i mniej więcej od którego momentu zacząłeś ją „lekko” zmieniać?
Zdono: Fabią posiadam od października 2009 roku czyli od dnia odbioru dokumentu prawa jazdy. Pierwszą większą zmianą był zakup felg aluminiowych na początku sezonu letniego 4 lata temu i od tamtej chwili wszystko zaczęło się rozkręcać.
Fabia Club Polska: Wizualnie Twoja Fabka zbliżona jest do RSki, natomiast silnikowo można ująć że jest to RS z plusem. Cóż to za potwór aktualnie siedzi pod maską?
Zdono: RS od zawsze mi się podobał i chciałem mieć go choć troszkę u siebie, dlatego zdecydowałem się na zderzaki i oznaczenie RS, następnie wpadły również xenony. Jeśli chodzi o serce jest to doładowany silnik benzynowy 1.8T z grupy VW który seryjnie posiada 209KM. Dodatkowo kompletny dolot i układ wydechowy.
Fabia Club Polska: Ok, skąd pomysł na silnik 1,8T ?
Zdono: Pomysł narodził się gdy zobaczyłem filmik jak fabia z takim motorem jedzie. SZOK! Pamiętam było to w wakacje, ale po rozmowie z kolegą z forum pomysł szybko zanikł ze względu na koszta. Jednak nie dawało mi to spokoju i już kilka miesięcy później zaczęły się konkretne rozmowy i w konsekwencji pojechałem autem na tą główną modyfikację. Przejechałem prawie cały kraj żeby oddać auto w dobre ręce. Opłacało się!
Fabia Club Polska: Masz jakieś nowości na ten sezon czy może poprawiasz co się da z lat ubiegłych?
Zdono: Nowości nie ma, ale w trakcie sezonu na pewno coś będzie się zmieniało, może nie tyle z zewnątrz co w środku bo tam jest co robić, zmieniać i dodawać.
Fabia Club Polska: Jaki masz dalszy plan na modyfikację. W rozmowach zlotowych, wspominałeś kiedyś o pomyśle na zawieszenie. Czyżbyś myślał o Air Ride ?
Zdono: Kolejnym modyfikacjom będzie poddany układ hamulcowy, zmiana na większe „heble” aby hamowanie było jeszcze bardziej skuteczne, aczkolwiek aktualny z RS daje radę. Jeśli chodzi o zawieszenie to faktycznie myślałem o tym kiedyś, ale było tak jak ze SWAPem czyli zatrzymały mnie koszta. SWAP doszedł do skutku dość szybko, zobaczymy jak będzie z Air Ridem.
Fabia Club Polska: Skąd czerpiesz pomysł na modyfikację. Pytanie niby banalne, ale jak to jest u Ciebie?.
Zdono: Kiedyś przeglądałem strony, fora, fanpage kolegów którzy modyfikują swoje samochody i patrzyłem co robią u siebie lecz moje modyfikacje nie były wzorowane na innych projektach. Wszystko przychodzi do głowy z nienacka, takie modyfikacje są najlepsze.
Fabia Club Polska: Twoja najlepsza (pozytywna) przygoda z Fabianą to: ?
Zdono: Każda przejażdżka jest nową przygodą, zwłaszcza te podczas których udowadniam, że fabia to nie tylko auto dla działkowca. Było też kilka miłych chwil w środku fabii.
Fabia Club Polska: Twoja najgrosza przygoda z fabianą to: ?
Zdono: Niestety awaria seryjnego silnika, W drodze do pracy zatrzymałem się na światłach i zgasł. Okazało się, że zmęczenie materiału szklanek zaworowych zatrzymało silnik.
Fabia Club Polska: Jak myślisz, czy za parę lat możemy mówić że Fabia (pierwszej generacji) może być autem kultowym?
Zdono: Ciężko powiedzieć jak to będzie za kilka lat. Ale wydaje mi się, że fabia jest zbyt „normalna” aby miała takie miano. Są fajne projekty F1 w kraju jak i za granicą ale pojedyncze modele chyba nie zrobią go kultowym.
Fabia Club Polska: Dziękuje za rozmowę
Zdono: Dzięki!
Wywiad z Łukaszem „zdono” Zdonkiem prowadził Tomasz ‚sid’ Knapik :-).